Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

ΜΔ και παραβατικοτητα

α) η υπόθεση της ενδογενούς προδιάθεσης. Σύμφωνα με την υπόθεση
αυτή, οι έφηβοι με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν ορισμένα χαρακτηριστικά,
τα οποία τους προδιαθέτουν να εμπλακούν σε πράξεις νεανικής παραβατι-
κότητας. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι η παρορμητικότητα, τα προβλήματα
προσοχής και οι μεταγνωστικές ελλείψεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την
επίλυση προβλημάτων και την κατάλληλη επιλογή συμπεριφορών και τα προ-
βλήματα κοινωνικής αντίληψης.
β) η υπόθεση της σχολικής αποτυχίας. Σύμφωνα με αυτή, οι έφηβοι με
Μαθησιακές Δυσκολίες αποκτούν χαμηλή αυτοαντίληψη και εκτίμηση και
επιλέγουν την παραβατική συμπεριφορά και τις αντίστοιχες παρέες για να
κερδίσουν αναγνώριση και αυτοεκτίμηση, εξαιτίας του βιώματος της σχολικής
αποτυχίας και της απόρριψης από τους συμμαθητές τους και
γ) η υπόθεση της διακριτικής μεταχείρισης. Με βάση τη συγκεκριμένη
υπόθεση, οι έφηβοι με Μαθησιακές Δυσκολίες δεν εμπλέκονται πιο συχνά
από τους υπολοίπους σε νεανική παραβατική συμπεριφορά, αλλά απλά συλ-
λαμβάνονται και οδηγούνται στη δικαιοσύνη πιο συχνά, εξαιτίας των προβλη-
μάτων στις κοινωνικές τους δεξιότητες. Οι έφηβοι με Μαθησιακές Δυσκολίες
κάνουν πιο πολλά αρνητικά και σκληρά σχόλια, δεν δίνουν πληροφορίες για
τον εαυτό τους, δεν ξέρουν να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους ανάλογα
με το πρόσωπο που τους μιλά και γενικά με την κοινωνική τους συμπεριφορά
προκαλούν είτε όποιον τους συλλαμβάνει, είτε τις δικαστικές αρχές.

Τι λέει η έρευνα:
Το 54% των παιδιών µε Μαθησι-
ακές Δυσκολίες χαρακτηρίζονται
είτε από προβλήµατα προσοχής
είτε από προβλήµατα επιθετικότη-
τας και προκλητικότητας.
Περίπου το 11% εµφάνιζε υπερβο-
λική εσωστρέφεια και απόσυρση
και αποτελούνταν κυρίως από
κορίτσια µε Μαθησιακές Δυσκο-
λίες, ενώ το υπόλοιπο 35% δεν
αντιµετώπιζε προβλήµατα συµπε-
ριφοράς (McKinney, 1989 Speece,
McKinney & Appelbaum, 1985).




http://www.eulegein.net/Pages/Mathisiakes_dyskolies_pos_epireazoun_ti_symperifora_kai_tis_sxeseis_ton_paidion.aspx

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου